dijous, 17 d’octubre del 2019

RETRAT D'ESQUENA a 6è.

Dibuix del natural a 6è. 

Retratem al nostre company o companya però...d'esquenes. Ens hi fixem molt i molt bé dels detalls que segurament ens havien passat desapercebuts.


En el mateix interval cronològic en què Salvador Dalí realitzava a Figueres oa Cadaqués les pintures inspirades per la seva germana Anna Maria, a Madrid, a la seva habitació de la Residència d'Estudiants, pintava també les composicions cubistes influïdes per Juan Gris i pel grup italià Valori Plastici, i que tant van impressionar als altres residents, com Pepín Bello o Federico García Lorca.
Anna Maria Dalí, reflectida un cop més en aquest Retrat de 1925 pertanyent al Museu Reina Sofia, recordava en una publicació de 1949 les llargues sessions en què li havia servit de model a l'artista: «Els retrats meus que el meu germà va pintar en aquesta època són incomptables. Molts d'ells eren mers estudis dels bucles i d'una espatlla sempre descobert. Pintava pacient i infatigablement, i a mi no em cansava posar per a ell, ja que mai m'ha avorrit el romandre quieta i silenciosa. [...] Durant les hores en què li servia de model, jo no em cansava d'observar aquell paisatge que ja, per sempre, ha format part de mi mateixa. Doncs sempre em pintava prop d'alguna finestra. I els meus ulls tenien temps d'entretenir-se en els detalls més petits ».

Paloma Esteban Leal
FONT: Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia.

"Figura en una finestra" (1925) de Dalí

"Retrat" (1925) de Salvador Dalí



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada