PERSPECTIVA
La perspectiva és un conjunt de tècniques per a representar
gràficament objectes tridimensionals en una superfície bidimensional plana.
Alguns mètodes, com la perspectiva cavallera, es basen en una il·lusió òptica
que, percebuda per l'observador, ajuda a recrear la distància i dimensions
relatives entre els diferents elements de la composició. En el dibuix i altres
àrees, la perspectiva pot recrear profunditat i altres efectes de reducció
dimensional i distorsió angular, tal com els apreciem a simple vista.
PUNT DE FUGA
Un punt de fuga, en un sistema de projecció cònica, és el
lloc geomètric en el qual convergeixen les projeccions de les rectes
paral·leles en una direcció donada en l'espai, no paral·leles al pla de
projecció. És un punt situat en l'infinit. Existeixen tants punts de fuga com
direccions en l'espai. Un punt de fuga corresponent a una direcció donada en
l'espai queda definit mitjançant la intersecció entre el pla de projecció i un
raig, amb aquesta direcció, traçat des de l'origen (o punt de vista).
PERSPECTIVA DE FORMES GEOMÈTRIQUES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada