dijous, 13 de febrer del 2020

ARTIVISME a 6è.

Ara sí. Totes les escultures artivistes acabades. Problemes socials i mundials amb mirada d'infant.

Grooming

maltractament infantil

mons
Monarquia

Els nostres boscos

El nostre planeta

Racisme

Masses problemes mundials

Poble

Masclisme

Indústria animal

Maltractament animal

murs

explotació infantil

guerra

explotació animal

diferències de gènere

bulling

riquesa





dissabte, 1 de febrer del 2020

PROJECTE D'ESCULTURA TAKIS: ELS ENTORNS D'APRENENTATGE.

Trobem a l'escola altres entorns d'aprenentatge relacionats amb el magnetisme i l'electricitat que ens permeten vincular-los amb el nostre projecte Takis.

Caixes de medi i escenari del taller de Tram 2.


PROJECTE D'ESCULTURA TAKIS: FASE 3.

Experimentem amb el magnetisme i el moviment. Piles, motors, cables, imants, ferralla...la mirada de l'escultor Takis ens acompanya en tota aquesta descoberta. Assaig-error.

 
 
 
 
 

divendres, 24 de gener del 2020

PROJECTE TAKIS: BIO ARTÍSTICA.

Necessitem degustar la biografia de l'artista Takis per tal de poder crear escultures a partir de la seva mirada. Traduim la seva bio en conceptes claus i els transformem en producció biogràfica artística.

QUI ÉS TAKIS?
L’artista Takis va realitzar escultures que combinen ciència i tecnologia amb fenòmens naturals, art antic i música. En aprofitar forces com els camps magnètics, el seu art explora les energies misterioses de l'univers.



1950 PARÍS
El 1954 Takis es va traslladar a París per cursar una carrera artística.
A París es va ensenyar a forjar, soldar i fundir metall, creant petites escultures inspirades en les formes de les primeres arts cíclades gregues i egípcies.




Senyals
El 1957 Takis va tenir un moment de bombeta (literalment!) Mentre esperava a l'estació de tren. L’energia i el moviment de les llums intermitents al voltant de l’estació el van inspirar a crear escultures com a antena anomenades Senyals .



Energia magnètica
El 1958 Takis va començar a experimentar amb imants i energia magnètica en la seva escultura. Havia estat buscant una manera de mostrar les forces que no es veien de la natura i del cosmos. L’efecte d’empenta i tirada que els imants poden tenir sobre objectes metàl·lics oferia una manera de fer-ho.







divendres, 17 de gener del 2020

PROJECTE D'ESCULTURA TAKIS: FASE 2.

Comencem a preparar l'espai per a la comunicació amb la comunitat educativa.


Posem cara i nom a l'escultor que ens ajudarà en la creació de les nostres escultures amb moviment: Panagiotis Vassilakis. Més conegut com Takis.

Organitzats en quatre grups comencem a seleccionar els conceptes claus que ens ajudaran a mostrar artísticament la seva biografia.







dilluns, 13 de gener del 2020

ARTIVISME a 6è.

ARTIVISME: Durant el segle XX diversos artistes es van fer ressò de la importància d'incidir en la vida a través de l'art. Una forma de fer-ho era mitjançant l'activisme, expressar a través de l'art allò que no funcionava bé. L'art com a plataforma de denúncia d'injustícies. Per a això no feia falta ser artista, l'art es posava al servei de tots, es fusionava amb la vida.
font: viquipèdia

A partir de la descoberta de l'artista Banksy comencem un treball d'escultura fent ús del moviment artivista.

pluja d'idees i temes a desenvolupar
Comencen a emergir les primeres peces.







divendres, 10 de gener del 2020

PROJECTE D'ESCULTURA: TAKIS a 5è.

Avui hem començat el nou projecte col·laboratiu d'escultura Takis. Un projecte compartit i creat per tres escoles: Escola Camins de Les Franqueses del Vallès, escola La nova Immaculada de Vilassar de Dalt i escola Betània Patmos de Barcelona. Una aventura col·laborativa entre infants d'aquests tres centres.

PRIMERA SESSIÓ: POT TENIR MOVIMENT UNA ESCULTURA?

A partir de la conversa hem fet emergir conceptes i idees claus al voltant de l'art cinètic. Hem elaborat un mapa conceptual al voltant d'aquestes idees.