dimecres, 14 de gener del 2015

STOPMOTION. L'aventura de fer moviment a partir d'una imatge fixa.


Els alumnes de 6è ens hem atrevit a fer stopmotion. 

Una tècnica d'animació que consisteix a capturar fotografies consecutives d'un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que visualitzant-les ràpidament sembla que l'objecte es mogui. 

Hem practicat l'animació d'objectes i la pixel·lació (animació de persones). Hem après moltíssim i estem molt engrescats i animats per continuar fent animacions d'aquest tipus.


Hem creat 21 projectes utilitzant 2.329 fotografies en total.


Aquí us deixem el resultat. 

Iniciació a la videoanimació. from Marco on Vimeo.

diumenge, 19 d’octubre del 2014

DIBUIX CREATIU A 5è: I LES PEDRES ENS PARLEN.

Tots els cursos de primària hem treballat el dibuix creatiu amb alguna “dificultat” o “obstacle”.

1r:  dibuix creatiu a partir d’una fotografia d’un objecte. Disfressem-los.

2n:  dibuix creatiu a partir d’una lletra triada a l’atzar. Tipografia’t.

3r: dibuix creatiu a partir d’una taca casual. Què hi veus?.

4t: dibuix creatiu a partir d’un retall d’una fotografia. Fem créixer la foto.

5è: dibuix creatiu a partir d’una pedra. Les pedres ens parlen.

6è: dibuix creatiu a partir d’un forat al full. Forat.



I LES PEDRES ENS PARLEN: convertir en dibuixos petites pedres.

DIBUIX CREATIU A 6è: FORAT.

Tots els cursos de primària hem treballat el dibuix creatiu amb alguna “dificultat” o “obstacle”.

1r:  dibuix creatiu a partir d’una fotografia d’un objecte. Disfressem-los.

2n:  dibuix creatiu a partir d’una lletra triada a l’atzar. Tipografia’t.

3r: dibuix creatiu a partir d’una taca casual. Què hi veus?.

4t: dibuix creatiu a partir d’un retall d’una fotografia. Fem créixer la foto.

5è: dibuix creatiu a partir d’una pedra. Les pedres ens parlen.

6è: dibuix creatiu a partir d’un forat al full. Forat.


FORAT: Uns hi miren a través, altres hi passen els dits, molts hi juguen...

MICROGRAFIA

Els alumnes de 5è tornen a experimentar amb la micrografia. Una forma jueva de fer cal·ligrames del segle novè.

30 paraules que em defineixin i a treballar. En breu...els espectaculars resultats.



VIDEOANIMACIÓ. ELS INICIS DEL CINEMA.

Els alumnes de 6è ens estem iniciant en la historia del cinema i, és per això, que estem descobrint les joguines òptiques.


EL TAUMÀTROP

Ja en 1825 el doctor John Ayton Paris es va referir al fenomen de la inèrcia de la nostra visió. Aquest va ser l'inventor del taumàtrop o disc màgic. Paris subjectava uns fils a banda i banda dels discos de paper i els retorçava entre els dits. Els dos costats del disc presenten imatges diferents, però al imprimir un moviment de rotació les imatges es perceben com una de sola.

LES TAULES DE TREBALL JA TENEN NOM!

Les taules de treball de Tram3 i Tram4 ja tenen nom. A partir d’un treball de tria individual, en petit grup i amb tota la classe decidim quins noms els hi posem.

3r: nom d’obres d’art.

4t: nom d’artistes.

5è: nom d’escultors i escultores.


6è: nom d’il·lustradors i il·lustradores.

dijous, 18 de setembre del 2014

QUINS RECORDS ARTÍSTICS TENS DEL CURS PASSAT?

Aquesta setmana hem iniciat les classes d'art confeccionant un núvol de paraules amb l’ajuda del programa online Tagxedo (word cloud with styles).


Aquest núvol és el recull de respostes dels infants a la pregunta Quins records artístics tens del curs passat?


Aquí teniu les respostes dels alumnes de 6è.

6èB