dimarts, 10 de novembre del 2015

DETALL ARTÍSTIC D'ESCOLA.




Un curs més els infants de l’escola estan preparant un detall artístic per a les famílies. Detall que s’entrega el dia de la reunió pedagògica de curs. El curs passat vam sorprendre amb un missatge des del cor i aquest curs....haureu d’esperar a que els nostres petits i grans artistes acabin la seva intervenció artística.

De moment us deixem algunes fotos de part del procés.



dimecres, 21 d’octubre del 2015

PAINTING THE PAPER. ENCÀRREC DE 6è

Matisse in front of gouache-painted papers, 
Hôtel Régina, Nice

Després de fer uns quants esbossos comencem a pintar el paper tal i com feia en Matisse per crear els seus cut-outs. 



Només posant-nos en la seva pell  i seguint les seves passes podem entendre aquest gran artista.

dissabte, 17 d’octubre del 2015

5è I LA ROTONDA. FANG i JAUME DE CÓRDOBA.

Projecte pendent de fa uns cursos. Ens convertim en petits arquitectes per crear una escultura d’una rotonda del nostre poble.

A l’igual que l’artista Jaume de Córdoba la nostra escultura ha d’estar relacionada amb alguna aspecte de la nostra vila.

Escultura de Jaume de Córdoba a la plaça de l'Ajuntament.


L’escultura s’ha de crear casi íntegrament en fang: tot un repte!


ENCÀRREC ARTÍSTIC DE 6è

La Maria, coordinador de menjador, ens  ha reunit a tots per explicar-nos l’encàrrec d’aquest curs:  fer una intervenció artística a les parets del menjador.


Estem molt il·lusionats i il·lusionades i ja hem començat a preparar els primers esbossos.  

dimarts, 22 de setembre del 2015

5è i TAGXEDO

Tagxedo  és una aplicació online gratuïta que ens permet crear núvols de paraules amb diferents formats visuals.

A la pregunta Què és per vosaltres l’art? i Què voleu fer aquest curs 2015_2016?.


Aquestes són les respostes dels alumnes de 5è.

“Decidim triar l’oreneta (ocell) com a símbol de llibertat.” 5èA

“Decidim triar el núvol com a símbol de pujar ben alt .5èB

6è i TAGXEDO

Tagxedo  és una aplicació online gratuïta que ens permet crear núvols de paraules amb diferents formats visuals.


A la pregunta Quins són els vostres records artístics de l’escola Camins? Aquestes són les respostes dels alumnes de 6è.

“Decidim triar la mà com a símbol de l’empremta que deixem i que ens deixa l’escola.” 6èA

“Decidim triar la petjada com a símbol de l’empremta que deixem o el camí recorregut.” 6èB

dimarts, 15 de setembre del 2015

LES JOGUINES ÒPTIQUES


L'any 1924 es va produir un fet que va representar un gran avenç.
Un metge anglès anomenat Peter Mark Roget, va observar que l'ull humà és capaç de mantenir a la retina, durant uns instants, les imatges que observa.

Per això, si passem davant dels nostres ulls moltes imatges fixesa gran velocitat, tindrem la sensació que aquestes imatges es mouen realment d'una forma contínua.
           
A partir d'aquest descobriment es van succeir els invents que

intentaven reproduir seqüències en moviment. 


Nosaltres hem volgut crear diferents joguines òptiques i generar moviment a partir d'imatges fixes.

Zootrop, foliscopi, taumàtrop i fenaquistoscopi són paraules que ja formen part del nostre vocabulari artístic.